Monday, July 28, 2008

Sunday, sunny sunday

Gisteren hing Stefanie - je weet wel, mijn vriendin - met een van haar vriendinnen rond in Leuven, en natuurlijk kon ik dan niet gewoon thuisblijven.
Ik mijn kamer rondgezocht op zoek naar relatief propere kleren.
Uiteindelijk dan toch nog een korte broek (ik heb er welgeteld 1) en een T-shirt met roos print op gevonden. Na mezelf eens bekenen te hebben in de spiegel besloten dat ik er té homo uitzag (niet dat ik iets tegen homo's heb ofzo) , en dan een spike-band-ding aangedaan. Kwestie van het stoerheids-gehalte toch wat op te krikken.
Dan nog snel even 'De kolonisten van Catan' in de rugzak gesmeten en op weg naar Leuven.

Nu ja, om het kort te houden: het was een fijne namiddag, en ik was veels te laat thuis.
Wat wel tegenviel is die verschrikkelijk onvriendelijke ober in "Den Domus". Normaal gezien zijn ze daar steeds heel vriendelijk, en eerlijk gezegd: deze ober heeft ook niets verkeerd gezegd ofzo, maar zijn gelaatsuidrukking stond rotsvast op: "opgetrokken neus" .
Precies of hij had er zo de pest in om ons te bedienen.
Ik snap ook wel dat die mens daar niet voor zijn plezier werkt enzo,
maar ik krijg toch altijd een slecht gevoel als ik door zo iemand bediend wordt.
Na enkele verwoede pogingen om vriendelijk te kijken ,in de hoop dat die man eens zou lachen ofzo, het opgegeven en me geconcentreerd op het bier dat voor me stond.
't zonnetje scheen en het smaakte me echt wel.

Toen ik daar zo zat merkte ik dat Kasseien eigenlijk verdomd mooi zijn, en dan vooral die aan de achterkant van "Den Domus". Die blinken namelijk altijd heel fijn, en ze liggen heel erg mooi gestructureerd. Ze geven me zo een "flashback naar de middeleeuwen" gevoel, en dat vind ik precies wel cool.
Anders gezegd: ik ga daar nog veel zitten!

Misschien moet ik eens kassei-tegels beginnen maken voor het spel waar ik aan werk.
het spel dat ik overigens 'P!ng' heb gedoopt. Nu nog hopen dat mijn compagnon daarmee akkoord gaat.
Eigenlijk gaat het allemaal sneller dan verwacht. Ik kreeg opeens een mail met daarin een voledig uitgewerkte showcase van een soort grafische engine en wereld-structuur met pathfinding enzo.
Ben ik even content dat ik dat niet meer moest maken.
't Is trouwens de eerste keer dat ik aan zo een "maak een spel" project ben begonnen en het gevoel krijg dat het ook ergens naartoe aan het gaan is.
Joepie, Victorie!


Dat terzijde.
Na gegeten te hebben naar Stefa's kot geweest en daar "De Kolonisten" gespeeld.
En weerom heb ik 2 mensen bekeerd tot het "Catanisme". Om maar te zeggen dat iedereen zich heeft geamusseerd.

Eigenlijk perfecte vakatiedag, niet?

No comments: