Thursday, November 27, 2008

Archos 605

Heb me laten gaan eergisteren.
Ik had gedaan met de les, en besloot in de fnac eens te kijken wat ipods tegenwoordig moeten kosten.
Aangezien de mijne al een dikke maand geleden gepikt is,
en ik ongelofelijk zot draai zonder muziek.

Ik gebruikte wel zo'n archaïsch creative mp3-spelertje dat AAA-batterijtjes opat alsof het waren chocoladekoekjes, maar daar kreeg ik maar 30 liedjes op.
Op zich is dat genoeg voor mensen die 30 minuten op een dag naar muziek luisteren, maar niet voor mij die constant naar muziek luister als ik langer dan 2 minuten onderweg ben naar ergens.
Addict, yes I know.

Hoe dan ook, ik kijk rond.
Aha, een ipod. Kost dat ding natuurlijk 283€. En ik heb natuurlijk ook maar 220 euro.
Dik feestje. Ik zag wel dat die ipod classic het 120 gigabyte model is.
Ga dus vragen of ze nog steeds het 80 Gb classicje hebben.
Bleek dus dat dat niet meer binnenkomt.

Ontgoocheld stond ik naar de muziekspelertjes te kijken, allemaal veel te duur, of te klein, of verkeerde bestandstypen, of mottig.
Toen zag ik in de hoek van men zichtsbeeld een soort GPS-achtg apparaatje.
"Archos 605 wifi" stond erboven.
Geen idee wat het was, maar de uitleg erbij sprak me wel aan: '120 gb, video, mp3, mp4, ...' de hele reutemeteut dus.
En vooral het prijskaartje sprak me aan: 150 €.

Hoewel het wel extreem weinig geld was voor zo'n mooi toestelletje.
Critisch als ik ben, ging ik naar de dichtsbijzijnde verkoop-mens om te vragen wat er precies aan dat ding kapot was.
Bleek dat het ging over een 'showmodel' waar niets aan is, maar waar wel "mensen met hun vieze pollen aan zijn geweest".
Hetgeen mij dus eigenlijk geen zak uitmaakt, maar wat de verkoopster blijkbaar heel vies vond.

Long story short: ik heb een archos 650 gekocht aan 250€ vermindering.
BANZAAAAI!

(foto's volgen nog)

2 comments:

Anonymous said...

Nice :)

Ik ben zelf aan het kijken voor een iPod Touch. En ooit ga ik hem kopen, maar nu nog niet. Ik hoop nog op een prijsdaling ;)

Stijn said...

Succes daarmee Mirthe.
Ik zocht eigenlijk oudere Ipod modellen, zoals de ipod video van 30 gb, die ongeveer 3 jaar geleden uitkwam.
Bestaat allemaal niet meer... heel jammer wel omdat je er zo'n coole dingen mee kan doen (linux op draaien e.d. )