Monday, August 18, 2008

Ik zag net dit ...

Ik las net deze post van Shellac: emo's .
Mijn reactie is: 'huh?'.

No offence, maar dit gaat er los over.
DODE KNUFFELDIEREN.

Hey, ik ben niet de persoon om emo's te gaan veroordelen want niet zo heel lang geleden was ik zelf heel into de gothic-scene. Niet dat die twee te vergelijken zijn, ... maar ik bespaar u de rant.
Of toch niet helemaal.
Dat je anders wil zijn, ok ...
Maar de contractictie gast: Dode beren gaan KOPEN in een PUNK-winkel.
De contradictie ligt hier dus in dat Emo's - die anders willen zijn en in touch komen met hun gevoelen door hunzelf meermaals te snijden en veel te wenen - dode knuffeldieren - gemaakt door fabrikanten die geld willen zien - kopen in een punkwinkel.
Punk die zo lang al de kern-boodschap heeft: "Do it yourself! ".

Als die emootjes nu zelf dode knuffelbeesten begonnen maken, geen probleem.
Maar als uw underground-cultuur zo vordert dat ge in een winkel dode knuffels kunt gaan kopen, omdat een fabrikant (die dus "The Man" is ) u zo kan stereotyperen dat ie weet dat zo'n zooi geld oplevert, dan wordt het tijd om u eens vragen te gaan stellen bij u alternativiteit nee?
De clue is dan ook, dat somige van de emo-kliekjes (hoe dat precies werkt snap ik ook niet helemaal, aangezien deze sujetten beweren dat niemand hun snapt) mensen gaan uitlachen, of niet-emo noemen als ze die beren niet kopen.

De ironie!

De uitspraak: "Doe alternatief, zoals iedereen" komt spontaan bij me op.

Ik heb geen dode knuffelberen, Ik heb een knuffel-Pikachu en een knuffel-Pinguin!
Hah! Beat that emo's !

1 comment:

Nathan Vandecauter said...

Ik heb dan ook nog nooit gehoord over levende knuffeldieren.

Misschien is dat nog een ideetje:
Levende knuffels met een naam en eigen verhaal over hoe ze ter wereld kwamen! De ene is dan normaal geboren, de andere door een keizersnede, de andere was een siamese tweeling die ze hebben gescheiden, ... Een gat in de markt zeg ik u! Die kan je dan misschien kopen in techno-winkels. Even logisch als emo stuff in punk winkels kopen :o)