Friday, May 16, 2008

Über-update

Enkelen onder julie weten het al ... mijn windows is fataal gecrasht.
viel neits meer mee aan te vangen, gelukkig hebben wij (Joris, Toon, ik) met behulp van Toon's externe HD en ubuntu-live disk, de meeste files kunnen redden.
Hoe dan ook, ik ben vrij pissig op windows, dus weiger ik dit terug te instaleren.
Met andere woorden, ik draai nu Ubuntu (klik) als OS op mijn laptopje.
Het draait vrij stabiel, enkel had ik oorspronkelijk enorme problemen met m'n grafische kaart - driver en allerlei toepassingen. Deze heb ik nu weten op te lossen, en alles draait stabiel.
(voor mede-ubuntu'ers: isntalleer de nieuwe WINE, die fixt veel ten opzichte van de vorige versie).

En zoals het mij beaamd heb ik meteen alles naar mijn hand gezet (eigenlijk geheel in lijn met de 'linux way of thinking') en draai ik een leuke theme, veel nieuwe fonts, en ga ik straks of een van deze dagen mijn photoshop brushes opnieuwe instellen.

Wat ik zoal nog heb gedaan is ingrijpende veranderingen maken aan de strip, en da maneir waarop deze op de site stond weer gegeven.
first thing's first: ik heb (weer eens) een nieuwe tekenstijl die ik gebruik voor de strip. Deze is 'chibi'-achtig en past eigenlijk beter bij het hele concept van m'n strip (en het is sneller in te kleuren).

Ik heb ook de pagina waar de strip op staat geüpdate, en niet zomaar geüpdate, ik heb hem 'fancy' gemaakt nu. Als je de pagina opent, zie je een soort van strip-viewer waarmee je door heel het archief kan browsen. Dit leek me handiger en mooier dan een pagina waar enkel data opstonden.

In other news: ik mis Stefa enorm hard, maar waarschijnlijk ga ik dit weekend (zondag) naar de opendeurdag van haar school (hopelijk gebeurd er iets waar ik een strip rond kan tekenen).

Dat was het zo een beetje...

No comments: