Tuesday, May 27, 2008

Blok && stokje

Jawel jawel,
mijn blok is gisteren begonnen.
Ik heb wel de helft van die eerste blok-dag verbrot door te slapen, maar dat is goed te praten omdat ik meer dan 15 uur aan een stuk gewerkt had aan mijn project OGP (ik geef Joris de schuld) en dit 5 minuten voor tijd kon ingeven.

Hoe dan ook, vandaag er volle bak ingevlogen, en mooi hoofdstuk 2 van Fundamenten voor de Informatica (FVI) kunnen afronden.
Vreemd is wel dat dit vak enorme boecht leek tijdens het jaar, maar nu opeens veel leuker lijkt.
Ik wou dat ik er onder het jaar wat beter had naar gekeken (niet omdat ik het dan beter zou kunnen ofzo, want het is geen probleem) maar dan zou ik de coleges waarschijnlijk fijner hebben gevonden om naartoe te gaan (en was ik wat meer gegaan ook, waarschijnlijk).
Hoe dan ook, ik ben nu 'pro' in het zoeken van de weg naar de bomma via allerhande postkantoren, kan maximale stromen berekenen, en de zwakke plekken in pijpleidingen vinden, ik kan kaartjes kleuren, uurroosters opstellen, magneetband-machines doen werken en leuke dingen laten doen (zoals 1'en weghalen), ik heb een half uur met een enorme smile gezeten door het woord 'String' en heb een stuk of 7 deadlocks veroorzaakt, en een paar fouten in de cursus gevonden.

De mensen die geen FVI hebben, zullen nu iets hebben van 'what the fuck' diegenen die het wel hebben zullen iets hebben van: 'hé, dat kan ik ook!'.

Om maar te zeggen dat het goed ging, en ik de dag goed heb besteed.

Ik heb zelfs een blok-schema opgesteld (om de mama content te stellen, maar soit).

Het grootste nadeel aan blok en examens is dat ik Stefa de hele tijd niet zal zien, hetgeen me toch wel zwaar valt eigenlijk. Nu ja, als alles goed verloopt, zal ik haar een hele vakantie lastig kunnen vallen. het glas is half-vol enzo.


Hoe dan ook, Sh3Ll4C (link)gooide me een stokje, en ik zal het oplossen ook!

De top 3 van m'n zintuigen.

Neus
1. Stefa's haar
2. geurkaarsen
3. Benzine

Smaakpapillen
1. het rituele worstenbroodje na een veel te lange eerste helft van een ochtend-les
2. koffie
3. oosterse soep

Oren
1. Stefa's hart als ze ligt te slapenbezigzijn
2. muziek op men koptelefoon tijdens het werken/sporten/nuttig-bezig-zijn
3. de 'doef' op een stootkussen na een harde trap/slag

Ogen
1. Stefa
2. Planten
3. Vechtfilms

Huid
1. Het frisse gevoel een lang, warm schuimbad
2. Masages
3. Geen vieze puisten op je gezicht voelen

Dat was het dan.
Ik smijt dit stokje door naar Stefa, Linde en Gert

No comments: