Tuesday, June 24, 2008

D-Day

Dat was het dan, de week-rush naar dit moment.
Over 7 uur sta ik op om alles nog eens na te kijken,
mijn haar te wassen en mijn kostuum aan te trekken (daar moet ik foto's van maken).
Daarna op weg naar het mondeling examen Besturingsystemen.

Net de hele namiddag zitten herhalen, mierenneukerig doen, tekeningen maken, schemas nalezen, wikipedia naslaan op verdere details, etc.
Daarnet genoeg moed opgebouwd om de vragen op WINA's examenwiki eens proberen op te lossen.
Ik moet zeggen: ik kon ze bijna allemaal, en diegene die ik niet konden stonden gewoon niet in de boek.

"Niet in het boek", inderdaad. 900 pagina's pure feiten, en dan staan er dingen niet in die hij blijbaar wel op het examen vroeg. Nu ja, ik wist dan toch wat 'overlaying' was en zou me er wel hebben uitgered - ondertussen weet ik perfect wat het is en kan ik er een boek over volschrijven - .
Om maar te zeggen dat ik alles op alles heb gezet voor dit examen.

"Stijn die zich doodblokt, wat de neuk?", hoor ik mijn oude klasgenoten denken, "Die doet toch informatica? da's toch gewoon prutsen aan de pc?" ... niet dus.

OSC (operating system concepts) is het leukste en meest interessante vak van dit jaar.
Probleem is wel dat het ook het moeilijkste en uitgebreidste was.
Er zijn dus enorm veel dingen die ik niet weet, en ik ben bang dat de prof zo hard gaat doorvragen tot ik mezelf tegenspreek, en dan heeft ie me natuurlijk.
"Dat gaat die prof toch niet doen", zeggen nog anderen.
Die prof doet dat _wel_ , Punt.

We zullen zien wat het geeft morgen, ik heb eraan gedaan wat ik kon (zonder compleet zot te draaien) en heb vele bijgeleerd, ik hoop dat dat voor iets meetelt.

Moriturus te salutat.

3 comments:

Anonymous said...

Succes!
Zo'n vak lijkt me niet eenvoudig, maar inderdaad, wel interessant :)

Anonymous said...

Schattebol van me,
Ik geloof in je!
ik weet wat je ervoor gedaan hebt en ik ben übertrots op jou!!!!

*dikke gelukskus*

<.33

Anonymous said...

Kan je dus alleen maar succes wensen...