Wednesday, June 25, 2008

merci

Merci ende bedankt voor de mensen die me hebben gesteund en me
hebben opgepept voor dit laatst examen.
Het is vrij goed verlopen:

de vragen:

1. Hoe voorkom je ongeoorloofde toegang van processes? Waar wordt dit geregeld?
2. Wat zijn de gevaren van een buffer-overflow? Wat kan ertegen gedaan worden door de programeur? Het besturingssysteem? De hardware?
3. Waarin verschil de notie van een buffer met die van een cache? Hoe kunnen buffers worden gebruikt bij het lezen van een file? Hoe kunnen caches worden gebruikt?
4. Gegeven is het Reader-Writter problem 1 (met starvation van writer en oneindig veel readers die simultaan kunnen lopen).Bewijs dat er meerdere readers gelijk kunnen lezen. Treed er afsterving op? Zorg ervoor dat er hoogstens 4 readers gelijk kunnen lezen. Treed er afsterving op? Hoe kunnen we dit oplossen?


Niet al te moeilijk, over die tweede vraag heb ik me gisterenavond/nacht nog zitten opjagen (zoals de mensen die mijn twitter lezen wel hebben gemerkt), maar ik kon ze dan ook wel erg gedetaileerd beantwoorden.
De prof - die zo gekend is voor zijn lastige bijvragen - heeft mij maar 1 bijvraag gesteld, en die heb ik (mijnens inziens) nog vrij goed beantwoord.

De examens zijn gedaan en we kunnen ons nu aan leuke dingen zetten,
binnenkort eens een lijstje posten van wat ik allemaal ga/wil aanvangen.

2 comments:

GertVAG said...

Wel Stijn makker, goed zo ! Thumbs up en nu de plezantere dinges des levens !

Groetjes,
Gert

Anonymous said...

Whii! :D