Thursday, June 19, 2008

Firefox

Zoals in menig andere blog (hier en hier) reeds te lezen staat: er is een nieuwe versie van firefox.
Hoewel ik al een tijdje de Firefox 3 - beta gebruik - omdat deze standaard bij ubuntu zit - , ben ik best enthousiast over de nieuwe release.
"Waarom? Ge had da toch al?" vragen sommigen zich nu waarschijnlijk af.
Het antwoord is eenvoudig: de community support begint nu enorm van de grond te komen.
Er met andere woorden een hele hoop leuke add-ons uitgebracht die men aan het klaarstomen was tegen de release, en het leukste is: de meeste zijn linux-compatibel! Feestje!

Een kort overzichtje van FF3 add-ins die ik persoonlijk de moeite waard vind:

Colorfull Tabs:
download link

Deze is voegt niet echt veel functionaliteit toe, maar maakt de browser onmiddelijk een pak fleuriger. De kleuren helpen ook een beetje om snel tabs terug te vinden, maar stiekem is dat maar aan excuus om alles er beter te doen uitzien.

screenie:




Twitterfox:
download link

Een handige interface om makkelijk te twitteren.

screenie:





Firebug:
download link

Een debugger voor alle websites die je bezoekt.
Een aanradertje voor iedereen die geïntereseerd is in webdesign.

screenie:



Wizz RSS feed reader:
download link

Een erg handige en compacte RSS feed lezer.
Voor de niet-kenners: als een site een RSS-feed heeft, kan ja via een of andere feed reader de updates bijhouden.

screenie (excuses voor de CPU-meter):




Post Modern theme:
download link

Een theme voor firefox 3.

screenie:



Dat was het zo een beetje.
Uiteraard heb ik er nog een hele hoop meer, maar dit zijn zo een beetje de 'must-haves' waar ik in eerste instantie op kwam.

Oeps, vergeet ik nog te zeggen dat je de nieuwe versie HIER kan downloaden.

veel plezier ermee!

No comments: